Vence a finales del 2011
Una media de entre 10 y 15 personas de Sudamérica, en su mayoría de Cuba, se dirigen cada día por carta al Obispado de Lugo solicitando partidas de bautismo de antepasados nacidos en Galicia a lo largo del siglo XIX y que emigraron años más tarde. Los remitentes reclaman algún tipo de certificado que les permita acreditar su origen y obtener la nacionalidad española en virtud de la ley de Memoria Histórica, que hasta finales del 2011 abre esta puerta a hijos y nietos de emigrantes. Algunos días, el Archivo Diocesano recibe alrededor de 50 misivas, como explicó ayer el archivero, José Lebón Sánchez. «Desde que eu tomei posesión do arquivo, no 1963, sempre tiven algunha petición: eran unhas 10 ou 15 ao ano. Pero hai uns dez anos, cando saiu a lei de que os netos de emigrantes podían adquirir a cidadanía se probaban que son descendentes deses avós, as peticións empezaron a masificarse», afirmó.
Solo en el 2010 llegaron cerca de 3.000 cartas de Cuba. «De países europeos tamén hai pero menos. De Francia, Alemaña, Italia... ao mellor veñen no ano 50, 60 ou 70», completó. En 1978, el Obispado concentró en el Archivo Diocesano todos los libros parroquiales comprendidos entre el 1500 y el 1900 aproximadamente de sus más de 1.300 parroquias. En casi todos los casos, la búsqueda es una tarea de titanes. «Moitos buscan unha partida do 1840 ao 1897... Poñen ó mellor cincuenta anos de marxe, pero é natural porque eles son netos e non saben cando naceron os avós», relata Lebón.
Parroquia «de Galicia»
Las dificultades se multiplican cuando la carta no especifica la parroquia de nacimiento. «Cando nola din miramos todos os anos, pero cando só pon ??de Galicia?? ou a dirixen ao ??párroco de Galicia?? é moi complicado», señala el sacerdote. El departamento colabora con la Secretaría de Emigración de la Xunta y con otras diócesis, especialmente las de Mondoñedo, Ourense y Santiago. «A diócese de Lugo é rural e relativamente pobre. A Cuba emigrou máis xente desta zona que de ningunha outra, e agora hai máis netos», añadió.






Sonia, ayer junto al archivero diocesano, José Lebón.
LAURA LÓPEZ
Este mensaje ha sido enviado gracias al servicio BlackBerry de Movilnet
No hay comentarios:
Publicar un comentario